Superveloce 800 a TOTALBIKE.HU tollából

dec. 5. | Motorok

Superveloce 800 2020 Totalbike.hu teszt
A Totalbike.hu-nál járt teszten motorunk a 2020-as Superveloce 800. Csak egy mondatot említenék meg a cikkből, mégpedig a következőt: "Igazából minden gyártónak ilyen sportmotort kellene gyártani.."

A továbbiakat pedig alább, illetve a Totalbike weboldalán olvashatod. Jó szórakozást hozzá!

Manapság kevés kétkerekűt tudnék felsorolni, aminek látványától benzinvérűeknek és motorizáció ellen beoltottaknak egyaránt akkorára tágul a pupillája, mint a szatyorba került pontynak. Az MV Agusta motorjai sosem számítottak közönségesnek, a retro-kabátba bújtatott hegyes sportgépüket sem a vásárlói igény kényszerítette ki.

1945-öt írunk, mikor Domenico Agusta megalapította a család repülőgépgyárának motorkerékpár-részlegét, hogy egyszerű és olcsó közlekedési eszközzel láthassák el a háború által megtépázott Olaszországot. Azonban ugyanaz a hátsó szándék vezérelte őket, mint a jó öreg Enzo Ferrarit: azért gyártottak utcára szánt járműveket, hogy legyen pénzük versenyezni. Így első modelljük, az MV 98 bemutatása után nemsokkal már versenyistállót alapítottak, egy évre rá (’46-ban) pedig már első futamgyőzelmüket ünnepelték. Hetvennégyig nem kevesebb mint harmincnyolc világbajnoki címet sikerült összegyűjteniük, olyan pilótákkal, mint John Surtees, Giacomo Agostini, Mike Hailwood vagy Phil Read, hogy csak a legnagyobbakat említsem.

A márka újkori története viszont nem a versenysikerek miatt ér fel egy kalandregénnyel. 1992-ben a Castiglioni család nevével fémjelzett Cagiva-csoport (Cagiva, Ducati, Moto Morini, Husqvarna) szerezte meg a márkanevet, de csak ’97-ben mutatták be az F4 750-et. A fenséges megjelenésű sornégyes sportmotort az a Massimo Tamburini tervezte, aki már életében legendává vált a 916-os Ducati megalkotásával. Azonban a Ducatival ellentétben az F4 csak szépségével tudott igazán hódítani – sem versenypályán, sem utcán nem teljesített kiemelkedően a konkurencia ellenében.

A háromhengeresek karrierje 2012-ben indult a szupersport VB-t is megjárt F3 675-össel. Azonban egy évre rá már meg is jelent a hosszabb lökettel 800 köbcentisre növelt változat. Az öblösebb kivitel 148 lóereje és 88 newtonméteres nyomatéka pedig pont ideálisnak mondható egy földi halandó számára is élvezhető sportmotorban. Ráadásul az F3-as az F4-eshez hasonlóan azon kevés kétkerekűek közé tartozik, amelyek szobadíszként is megállják a helyüket.

A nyolcszázasra épülő Superveloce még inkább a dizájnra fókuszál. Régi versenymotorokat idéző neoclassic stílusa nem mindenkinek fog tetszeni – én viszont már két éve is csorgattam a nyálamat rá Milánóban. A tradicionális piros-ezüst- arany színösszeállítás egy kínai elektromos robogót is kívánatossá tenne, de az ötvenes-hatvanas évek grand prix motorjait idéző hegyes fejidom, a szexi tank, és a minimalista farokidom együttese a kerek lámpákkal egészen egzotikus elegyet alkot….

további cikkek

Bemutatkoztak a 2021-es BRUTALE és DRAGSTER modellek

Február 12-én az MV Agusta lerántotta a leplet a megújult háromhengeres modelljeiről, a 2021-es kiadású Brutale és Dragster motorokról.

Új limitált kiadás! Bemutatkozott a Superveloce Alpine

A Superveloce Alpine egy 110 darabos limitált kiadás, mellyel az MV Agusta az Alpin A110 versenyautó és a motorosport történelme előtt tiszteleg.

Megjelent a Superbike magazin Brutale 1000RR cikke

“Tiéd álmaid asszonya, de csak rövid időre! Mit csinálsz? Hova viszed? Úgy, hogy kötelezően besűrítendő egy állásinterjú és egy minél szaftosabb szexfilmforgatás is?”

Superveloce 800 a TOTALBIKE.HU tollából

A Totalbike.hu-nál járt teszten motorunk a 2020-as Superveloce 800. Csak egy mondatot említenék meg a cikkből, mégpedig a következőt: “Igazából minden gyártónak ilyen sportmotort kellene gyártani..”

Superveloce 800 75th Anniversary

Az élvonalbeli mérnöki és az időtlen elegancia örökségének megünneplésére az MV Agusta elindítja a Superveloce 800, egy nagyon különleges változatát a 75. évfordulón, 75 darabos limitált kiadásban.