Megérkezett az első MV Agusta SCS kuplunggal

jún. 23. | Motorok

Bemutatkozik az MV Agusta első okos kuplunggal, vagyis az SCS-el (Smart Clutch System) szerelt modellje. Az SCS kuplung melyik modellben mutatkozhatna be elsőként ha nem a méltán híres túraenduroban, vagyis a Turismo Veloce Lussóban. Az SCS-ről röviden annyit, hogy a kuplungkar megmaradt, így hagyományosan is használható, viszont egy röpsúlyos szerkezetnek köszönhetően a fordulatszám függvényében automatikusan […]

Bemutatkozik az MV Agusta első okos kuplunggal, vagyis az SCS-el (Smart Clutch System) szerelt modellje. Az SCS kuplung melyik modellben mutatkozhatna be elsőként ha nem a méltán híres túraenduroban, vagyis a Turismo Veloce Lussóban. Az SCS-ről röviden annyit, hogy a kuplungkar megmaradt, így hagyományosan is használható, viszont egy röpsúlyos szerkezetnek köszönhetően a fordulatszám függvényében automatikusan tudja oldani és zárni a tengelykapcsolót. Az MV Agusta ezt a több mint 2 éves fejlesztést az amerikai Rekluse-zal hozta létre, akik eddig főképp offroad motorokhoz gyártottak automata kuplungokat.

A fejlesztés fő célja az volt, hogy a motorozást a lehető legkényelmesebbé tegyük, miközben a teljesítményt és a sportosságot is -amit az emberek minden MV Agusta motortól elvárnak- a maximumra emeljük. A projekt kezdetén elemeztük a piacon már létező megoldásokat, melyekből arra következtetésre jutottunk, hogy egy olyan kuplung rendszert kell kifejlesztenünk amely alkalmasak a sportos modellekhez is mint a Turismo Veloce, viszont mérete nem túl nagy és nem túl nehéz egy kompakt 800-as 3 hengeres motorhoz.

[tm-pg-gallery id=”4815″][/tm-pg-gallery]

Ennek az új „okos” kuplungnak a legfőbb előnye, hogy automata módban megállásnál és elindulásnál sem kell hozzányúlni. Mivel mindig az adott fordulatnak megfelelően működik, ezért minden elindulás a legtökéletesebb lesz.

Az új kuplunggal szerelt Turismo Veloce Lusso Euro4-es blokkja továbbra is 110 lóerős, új váltót, primer hajtást és kiegyensúlyozótengelyt kapott. A korábbi modellektől pedig az áttetsző kuplungfedél látványa különbözteti meg. A Smart Clutch System nagyjából 610 ezer forintos plusz költséggel fogja megkönnyíteni az ilyesfajta újdonságokra vágyó ínyencek pénztárcáját. Viszont ezért a csekélynek mondható összegért cserébe egy igazán exkluzív újdonsággal lehetnek gazdagabbak az MV Agusta tulajdonosok.

Az MV Agusta ezzel az új fejlesztéssel szeretné megőrizni és megerősíteni vezető pozícióját a piacon. Elérkezett a fejlesztés azon fázisa, melyben ez a teljesen új saját technológia bevezetésre kerülhet a motorkerékpárok világában.

A Turismo Veloce 800 Lusso piros valamint fehér színösszeállításban is elérhető, az ára pedig 7.360.000 Forint plusz a forgalomba helyezési költség.

Az első SCS motorkerékpár részletes technikai adatait IDE KATTINTVA éred el.

[tm-pg-gallery id=”4829″][/tm-pg-gallery]

 

 

további cikkek

MV Agusta Club Hungary 19. születésnapi party és motorozás 06.15-én!

Június 15-én az MV Agusta Club Hungary 19. születésnapját ünnepeljük!

Az MV AGUSTA és a PIERER MOBILITY stratégiai együttműködés

Varese, 2022. november 3. – Az MV Agusta és a PIERER Mobility stratégiai együttműködésben állapodott meg.

A legextrémebb Brutale – Nürburgring Limited Edition

Az MV Agusta egy bolond ötlettől vezérelve megalkotta minden fanatikus számára a valaha létezett...

Megérkezett a BRUTALE 1000 RS

A 4 hengeres radiális szelepekkel felszerelt motor nyers ereje és a Brutale futóművének...

MV Agusta filmvetítés Június 3-án!

Szeretettel meghívunk Június 3-án 19 órára az MV Agusta 60 perces dokumentumfilmjének vetítésére a Lupa Beachen található Beach Caféba.