Megérkezett az első MV Agusta SCS kuplunggal

jún. 23. | Motorok

MV Agusta Turismo Veloce 800 Lusso SCS
Bemutatkozik az MV Agusta első okos kuplunggal, vagyis az SCS-el (Smart Clutch System) szerelt modellje. Az SCS kuplung melyik modellben mutatkozhatna be elsőként ha nem a méltán híres túraenduroban, vagyis a Turismo Veloce Lussóban. Az SCS-ről röviden annyit, hogy a kuplungkar megmaradt, így hagyományosan is használható, viszont egy röpsúlyos szerkezetnek köszönhetően a fordulatszám függvényében automatikusan […]

Bemutatkozik az MV Agusta első okos kuplunggal, vagyis az SCS-el (Smart Clutch System) szerelt modellje. Az SCS kuplung melyik modellben mutatkozhatna be elsőként ha nem a méltán híres túraenduroban, vagyis a Turismo Veloce Lussóban. Az SCS-ről röviden annyit, hogy a kuplungkar megmaradt, így hagyományosan is használható, viszont egy röpsúlyos szerkezetnek köszönhetően a fordulatszám függvényében automatikusan tudja oldani és zárni a tengelykapcsolót. Az MV Agusta ezt a több mint 2 éves fejlesztést az amerikai Rekluse-zal hozta létre, akik eddig főképp offroad motorokhoz gyártottak automata kuplungokat.

A fejlesztés fő célja az volt, hogy a motorozást a lehető legkényelmesebbé tegyük, miközben a teljesítményt és a sportosságot is -amit az emberek minden MV Agusta motortól elvárnak- a maximumra emeljük. A projekt kezdetén elemeztük a piacon már létező megoldásokat, melyekből arra következtetésre jutottunk, hogy egy olyan kuplung rendszert kell kifejlesztenünk amely alkalmasak a sportos modellekhez is mint a Turismo Veloce, viszont mérete nem túl nagy és nem túl nehéz egy kompakt 800-as 3 hengeres motorhoz.

[tm-pg-gallery id=”4815″][/tm-pg-gallery]

Ennek az új “okos” kuplungnak a legfőbb előnye, hogy automata módban megállásnál és elindulásnál sem kell hozzányúlni. Mivel mindig az adott fordulatnak megfelelően működik, ezért minden elindulás a legtökéletesebb lesz.

Az új kuplunggal szerelt Turismo Veloce Lusso Euro4-es blokkja továbbra is 110 lóerős, új váltót, primer hajtást és kiegyensúlyozótengelyt kapott. A korábbi modellektől pedig az áttetsző kuplungfedél látványa különbözteti meg. A Smart Clutch System nagyjából 610 ezer forintos plusz költséggel fogja megkönnyíteni az ilyesfajta újdonságokra vágyó ínyencek pénztárcáját. Viszont ezért a csekélynek mondható összegért cserébe egy igazán exkluzív újdonsággal lehetnek gazdagabbak az MV Agusta tulajdonosok.

Az MV Agusta ezzel az új fejlesztéssel szeretné megőrizni és megerősíteni vezető pozícióját a piacon. Elérkezett a fejlesztés azon fázisa, melyben ez a teljesen új saját technológia bevezetésre kerülhet a motorkerékpárok világában.

A Turismo Veloce 800 Lusso piros valamint fehér színösszeállításban is elérhető, az ára pedig 7.360.000 Forint plusz a forgalomba helyezési költség.

Az első SCS motorkerékpár részletes technikai adatait IDE KATTINTVA éred el.

[tm-pg-gallery id=”4829″][/tm-pg-gallery]

 

 

további cikkek

Bemutatkoztak a 2021-es BRUTALE és DRAGSTER modellek

Február 12-én az MV Agusta lerántotta a leplet a megújult háromhengeres modelljeiről, a 2021-es kiadású Brutale és Dragster motorokról.

Új limitált kiadás! Bemutatkozott a Superveloce Alpine

A Superveloce Alpine egy 110 darabos limitált kiadás, mellyel az MV Agusta az Alpin A110 versenyautó és a motorosport történelme előtt tiszteleg.

Megjelent a Superbike magazin Brutale 1000RR cikke

“Tiéd álmaid asszonya, de csak rövid időre! Mit csinálsz? Hova viszed? Úgy, hogy kötelezően besűrítendő egy állásinterjú és egy minél szaftosabb szexfilmforgatás is?”

Superveloce 800 a TOTALBIKE.HU tollából

A Totalbike.hu-nál járt teszten motorunk a 2020-as Superveloce 800. Csak egy mondatot említenék meg a cikkből, mégpedig a következőt: “Igazából minden gyártónak ilyen sportmotort kellene gyártani..”

Superveloce 800 75th Anniversary

Az élvonalbeli mérnöki és az időtlen elegancia örökségének megünneplésére az MV Agusta elindítja a Superveloce 800, egy nagyon különleges változatát a 75. évfordulón, 75 darabos limitált kiadásban.