MÚLT, JELEN ÉS JÖVŐ.
A világ leggyönyörűbb motorkerékpárjával búcsúzik az MV Agusta F4-es modellje.
A több mint húsz esztendeje, pontosan 1997-ben bemutatásra kerülő, a legendás Massimo Tamburini által tervezett F4-es motoroktól örökre elköszönünk. Viszont mielőtt könnyes búcsút veszünk ettől a legendás típustól, érkezik az utolsó kiadása amely egy örökké fennmaradó rendkívüli darab lesz, melyből mindössze száz darab gördül majd le a gyártósorról.
[tm-pg-gallery id=”5365″][/tm-pg-gallery]
Az MV Agusta első F4-es modelljének fejlesztését Massimo Tamburini vezette a Cagiva Research Centerrel. Ez az újkori sportmotor olyan különleges műszaki megoldásokat vonultatott fel mint az ultra vastag első teleszkóp vagy az ülés alá húzott négy kipufogóvég. Valamint ide kell sorolnunk azt is, hogy a félgömb alakú égésteret hengerenként négy szeleppel tudták párosították.
Az F4 különleges kiadásaival már olyan tiszteletreméltó emberek előtt szalutált mint Giacomo Agostini, Massimo Tamburini vagy Ayrton Senna. Végezetül pedig a márka feltámasztójának, Claudio Castiglioni emlékének készült modellel búcsúzik a típus.
Az F4 Claudio alapja nem is lehetne más mint az F4 legkomolyabb változata, az RC. Ez a motor race kittel 212 lóerőt és és 115 Nm nyomatékot biztosít, anélkül is eléri 205 lóerőt. A Claudio kiadáshoz az MV versenyrészlege átdolgozta a hengerfejet, javítottak az áramlási viszonyain, illetve a mozgó alkatrészeket DLC bevonattal látták el, hogy kisebb legyen a súrlódásuk és jobban tűrjék a terhelést. Ezen felül olyan apróságokra is figyeltek, hogy például a szériánál komolyabb gyűrűk kerüljenek a dugattyúkra. A superbike versenymotorokéra megszólalásig hasonlító kipufogórendszert az SC Project szállítja.
[tm-pg-gallery id=”5416″][/tm-pg-gallery]
Az F4 Claudio karbon idomokat, BST karbon felniket, Öhlins futóművet, csúcskategóriás, a Panigale V4-hez hasonló Brembo Stilema féknyergeket kapott, vagyis a jelenleg elérhető legjobb minőségű perifériákkal szerelték fel. Emellett olyan finomságokat is találni rajta, mint például titán csavarokat és egyedi, CNC-vel mart alumínium elemeket, melyekkel még az F4 RC-nél is könnyebb lett a végeredmény: utcai állapotban 183 kiló, de race kittel és a felesleges dolgok leszerelésével mindössze 174 kilót nyom. Az ára pedig legalább annyira szemet kápráztató mint a kinézete, ugyanis a fogyasztói ára 25.460.000 Forint lesz. Persze ez érthető is, mivel ez nem csak egy motorkerékpár, hanem a történelem egy igen ritka darabja is.
Az MV Agusta F4 Claudio egy olyan ember előtt tiszteleg aki elkötelezte életét a motorkerékpárok tervezése mellett – melyeket előbb elméjében majd a műhelyben – páratlan stílussal és a részletekre való odafigyeléssel alkotott meg. Röviden, az MV Agusta F4 Claudio maga a valóra vált álom!
[tm-pg-gallery id=”5383″][/tm-pg-gallery]